خیلی از ما وقتی ماه رمضان به آخر می رسد، تازه گرم شده ایم و حال عبادت پیدا کرده ایم. مخصوصاً این که چندین سال است ماه رمضان در ایام گرم و داغ تابستان است. زمان می برد تا به روزه های طولانی عادت کنیم.
بعضی ها می گویند: « کاش ماه رمضان بینش چند روز تعطیلی داشت تا می توانستیم نفسی تازه کنیم» و ...

خب! نکته ی ساده اش همین است. ما می توانیم خودمان را آماده کنیم. طوری که اول ماه رمضان آماده ی آماده باشیم. وقتی ماه رمضان شروع می شود، هیچ دغدغه نداریم و نگران سختی روزه ی روزهای بلند نیستیم. حال عبادت داریم و از رمضان لذت می بریم. این حس و حال را زمانی خواهیم داشت که از ماه رجب کم کَمَک عبادت و راز و نیاز را شروع کنیم. مثل آن ورزشکار حرفه ای که قبل از شروع مسابقه چند دقیقه بدنش را گرم می کند تا روی تشک مسابقه برای اجرای فن بدنش کاملاً آمادگی داشته باشد. ماه رجب و ماه شعبان ، ۶۰ روز فرصت داریم تا با حوصله و برنامه ریزی بدنمان را گرم کنیم. با عبادت های کوچک و بزرگ روحمان را آشنا کنیم که وقتی وارد دریای بی کران ماه رمضان شدیم، نفس داشته باشیم تا اعماق آن برویم و مرورید های ناب برای خود صید کنیم.
اصلاً خود خدای متعال هم مهمانی اش را از ماه رجب شروع می کند. اینکه مهمان خودش را دیر به مهمانی می رساند، تقصیر صاحب خانه چیست؟!

پیشنهادها:
نماز شب - استغفار در طول روز - روزه - نمازهای نافله - صدقه - مناجات ( مثل : مناجات خمسه عشر ، دعای مکارم الاخلاق - ابوحمزه - دعای کمیل - مناجات شعبانیه - صلوات شعبانیه - دعای مجیر - مناجات امیرالمومنین در مسجد کوفه - دعای مشلول - و ... ) - در صورت امکان زیارت امام رضا علیه السلام مخصوصاً در ماه رجب و زیارت امام حسین علیه السلام - و ...